چگونه مغزمان را جوان نگه داریم؟

نوروپلاستی، توانایی انعطاف پذیری مغز و سیستم عصبی بدن است که با تغییرات زندگی شما خود...
کی و چقدر آب بنوشیم؟

کی و چقدر آب بنوشیم؟

سر و کلۀ این قاعده از کجا پیدا شده است؟ به احتمال زیاد قضیه برمی‌گردد...

دلایل کاهش میل جنسی در مردان و زنان

میل جنسی کم یا کاهش میل جنسی می تواند هم مردان و هم...

اضافه وزن چگونه باعث سرطان می‌شود؟

سرطان پروستات با چاقی بی‌ارتباط نیست. علت این ارتباط...

برای صبحانه چای بهتر است یا قهوه؟

همه‌ی ما می‌دانیم که مصرف بیش از حد کافئین برای سلامتی...

غیر از پروتئین چه مواد مغذی دیگری برای کاهش وزن مهم‌اند؟

گنجاندن مواد مغذی مناسب در رژیم غذایی و به مقدار درست...

ورزشی-قسمت اول

دلایل شکم درد بعد از رابطه جنسی

درد در ناحیه‌ی بیرون واژن که با دخول تشدید می‌شود اغلب به دلیل ولوودینیا است. درد مداوم در بیرون واژن که دست کم سه ماه تداوم داشته باشد، ولوودینیا نام دارد. هر چند علت این عارضه ناشناخته است، اما زنانی که ولوودینیای درمان نشده دارند معمولا دست به رفتار‌هایی برای کاهش فاکتور‌های درد و تسکین استرس می‌زنند.

خواص موادِ غذایی

۸ دمنوش گیاهی برای کاهش نفخ معده

متخصصان عوامل زیادی را برای سوزش معده و نفخ آن برشمردند از جمله افزایش گاز روده، سنگینی معده بعد از خوردن هر وعده غذایی، زخم معده، یبوست و عفونت‌های انگلی.

ممکن است معده‌ی کسی از پرخوری بترکد؟

بیشتر مردم برای رسیدن به این حد که بگویند «زیادی خورده‌ام» یا «دارم می‌ترکم» می‌توانند معادل ۱ تا ۱.۵ لیتر غذا بخورند. اما معده می‌تواند بیشتر از این هم کش بیاید.

چطور از اضافه وزن در تعطیلات عید پیشگیری کنیم!

نشستن روی کاناپه، تماشای تلویزیون و صحبت کردن با دوستان و آشنایان یکی از عادات مرسوم در روزهای عید محسوب می‌شود. ولی همین عدم فعالیت و تحرک باعث اضافه وزن در تعطیلات می‌شود. خصوصاً اگر همانطور در حال لم دادن خوراکی می‌خورید، احتمال چاقی در شما افزایش می‌یابد. زمانی که در تعطیلات هستید، به فکر انجام فعالیت‌های فیزیکی باشید تا بتوانید وزن خود را راحت‌تر کنترل کنید.

گول نوشابه‌های رژیمی را نخورید

باید بدانید مطالعات محققان دانشگاه بوستون نشان داده است که خطر ابتلا به زوال عقل و سکته مغزی با مصرف نوشابه‌های گازدار رژیمی تا 3 برابر افزایش می‌یابد.

اقتصادی-بخش اول

شاید نخوانده باشید

یوگا برای کودکان؛ بهترین حرکات را بیاموزید

کودک در یوگا با حالات مختلف بدن، تمرینات تنفسی و مدیتیشن آشنا می شود و در واقع یاد می گیرد که سبک زندگی سالم تری داشته باشد، از این رو برای هر فردی واجب است که آن را در برنامه روزانه خود جای دهد.

تولید سلول‌های تازه در مغز تمام عمر ادامه می‌یابد

مطالعات به روی سایر پستانداران نشان داده که بعدا در طول زندگی هم سلول های تازه شکل می گیرد، هرچند ابعاد این "نوزایی نورونی" در مغز انسان هنوز موضوع بحث است.

ورزش نکردنی که از ورزش مفیدتر است!

در واقع گنجاندن فعالیت شدید بیشتر در زندگی روزمرۀ‌مان - چه جاروبرقی کشیدن با شور باشد چه سربالایی رفتن برای خرید- می‌تواند کلیدی باشد برای کمک به ما تا هر روز قدری ورزش باکیفیت دریافت کنیم؛ و این شامل افرادی که اضافه‌وزن دارند یا تناسب اندام ندارند نیز می‌شود.

سیر و پیاز بخورید تا سرطان روده بزرگ نگیرید

یافته‌های اخیر تائیدی بر توصیه‌های قبلی مبنی بر پیشگیری از سرطان روده بزرگ بواسطه‌ی اصلاح سبک زندگی هستند که البته نیاز به پژوهش‌ها و اکتشافات بیشتری دارد.

۱۰ کاری که برای شاد بودن هرگز نباید فراموش کنید

۶۰ درصد بدن انسان از آب تشکیل شده است و بسیار مهم است که این میزان را ثابت نگه داشت. تأثیرات منفی کمبود آب از مشکلات ذهنی قدیمی مانند استرس و تمرکز کم تا علائم فیزیکی مثل سردرد و خستگی متفاوت است. از طرفی نوشیدن منظم آب باعث می‌شود ذهن باز و بدن پر انرژی باشد. اگر فراموش می‌کنید در طول روز به مقداری کافی آب بنوشید، می‌توانید از برنامه‌های هشداردهنده تلفن همراه خود جهت یادآوری استفاده کنید.

۱۵ روش موثر برای داشتن یک زندگی آرام

ورزش یکی از بهترین راه‌های کاهش استرس است. شاید به نظر متناقض بیاید اما ایجاد استرس فیزیکی در بدن با استفاده از ورزش، باعث کاهش استرس ذهنی می‌شود. فواید ورزش برای کاهش استرس با تمرین منظم و روتین حتی بیشتر هم می‌شود. افرادی که به طور منظم ورزش می‌کنند، به چند دلیل کمتر از کسانی که ورزش نمی‌کنند دچار اضطراب می‌شوند.
  • ۱۴°
  • ۳°