کد خبر: ۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
سردردِ شدید تجربه‌ای بسیار تلخ است. اخیرا مشخص شده که کمبود نوعی خاص از ویتامین می‌تواند عامل سردرد و میگرن باشد که البته بدون راه حل نیست.
سردردِ شدید تجربه‌ای بسیار تلخ است. اخیرا مشخص شده که کمبود نوعی خاص از ویتامین می‌تواند عامل سردرد و میگرن باشد که البته بدون راه حل نیست.
 
به گزارش فرادید*، تقریبا تمام کسانی که با میگرن سر و کار دارند می‌دانند که این پدیده چقدر دردناک است. میگرن آن‌قدر دردناک است که شاید آن را برای دشمنانتان هم آرزو نکنید. بنابراین طبیعی است که افراد مبتلا به میگرن به دنبال راه‌حلی برای آن باشند.
 
اخیرا مشخص شده که کمبود ویتامین ب در بدن با افزایش احتمال میگرن در ارتباط است. از این رو، تمام کسانی که با میگرن درگیر هستند باید به دنبال جذب بیشتر ویتامین ب باشند.
 
در پژوهشی که بر روی 52 شخص مبتلا به میگرن انجام شد، نتایجی جالب به دست آمد. شرکت کنندگان این پژوهش به دو گروه تقسیم شدند. گروه اول مکمل ویتامین و گروه دوم دارونما دریافت کرد. در نهایت مشخص شد که تعداد دفعات گروه اول به نصف کاهش یافت، اما در دفعات ابتلا به میگرنِ گروه دوم هیچ تغییری دیده نشد.
 
میگرن حدودا بر روی 15 درصد مردم تاثیر می‌گذارد که زنان تقریبا دو برابر مردان با میگرن درگیر هستند. تصور همه ما از میگرن فقط سردردهای شدید است، اما میگرن می‌تواند با حالت تهوع، استفراغ، حساسیت به نور و صدا، ایجاد اضطراب و حس سوزش و خارش در دست و پا در ارتباط باشد.

با ویتامین ب به جنگ با میگرن بروید

کسانی که به طور منظم با میگرن و علائم آن دست و پنجه نرم می‌کنند، باید به فکر اضافه کردن مکمل‌های ویتامینی و اسید فولیک (ویتامین B9) به رژیم غذاییِ خود باشند. اگر این رویه را مدتی ادامه دهید آثار آن را در آینده نزدیک خواهید دید. بنابراین، برای اینکه از شر میگرن و سردردهایتان خلاص شوید باید غذاهایی را میل کنید که سرشار از ویتامین ب باشند.
 
سعی کنید غذاهای زیر را در رژیم غذایی خود جای دهید:
  • سبزی‌ها - مانند نخود فرنگی
  • میوه‌های تازه و خشک شده
  • تخم مرغ
  • کلم بروکلی
  • مارچوبه
  • جگر
  • مرغ
  • سیب زمینی
  • بادام زمینی
  • شیر
  • ماهی
  • برنج
 
منبع: mercola
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: