کد خبر: ۳۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶

با بالارفتن سن، رفتارها و عادت‌های شما بیشتر و بیشتر تثبیت می‌شوند و تغییر آن‌ها سخت‌تر می‌شود؛ بنابراین منطقی است تا زمانی که جوان و انعطاف‌پذیر هستید عادت‌های سالمی مانند ورزش و تغذیه درست را در خود ایجاد کنید. در این صورت می‌توانید بیشتر امیدوار باشید که در آینده هم این عادت‌ها را از دست نخواهید داد. به همین دلیل هم فهرستی از عادت‌های سالم پیشنهادی که بهتر است هر زنی پیش از 30 سالگی در خود رشد دهد را برای شما تدارک دیده‌ایم. البته اگر هم چند وقتی است شمع‌های 30‌سالگی را فوت کرده‌اید، جای نگرانی نیست چراکه به قول قدیمی‌ها ماهی را هروقت از آب بگیرید تازه‌است. بدون اتلاف وقت بیشتر، این شما و این عادت‌هایی که ترک آن‌ها واقعا موجب مرض است!

از رژیم‌های غذایی سخت‌گیرانه دوری کنید

خانم‌ها اهمیت بیشتری برای جذابیت ظاهری خود قائل هستند و به همین دلیل بیشتر می‌بینیم که با گرفتن رژیم‌های گوناگون برای رسیدن به وزن ایده‌آل خود تلاش می‌کنند. به‌گفته متخصصان تغذیه، بیشترین مقدار کاهش وزن مجاز در یک هفته حدود نیم تا یک کیلوگرم در هفته است. برای دستیابی به این کاهش وزن لازم است حدود 500 تا 1000 کالری در ورودی و خروجی بدن خود اختلاف ایجاد کنید. با این شرایط، بهتر است در روز حداقل 1500 کالری مصرف کنید و بقیه کالری اضافی را با تمرین‌های جسمی (در حد معقول و بدون آسیب‌رسانی به بدن) بسوزانید. رژیم‌های غذایی بسیار سخت، بخصوص در میان خانم‌های جوان محبوبیت دارند، چرا که باور عمومی بر این است که با این روش زودتر به نتیجه می‌رسند؛ اما واقعیت این است که با این روش‌ها تنها بدن خود را از مواد مغذی لازم محروم کرده و زمینه را برای بروز مشکلات بعدی فراهم می‌کنید.

از سابقه سلامت خانواده خود بیشتر بدانید

بسیاری از ما درباره تاریخچه وضعیت سلامتی خانوادگی خود اطلاعات چندانی نداریم و معمولا بزرگ‌ترها هم بخاطر اجتناب از زنده‌کردن خاطرات بد گذشته خیلی درباره آن صحبت نمی‌کنند. اما این مساله اهمیت بسیار زیادی دارد، چرا که هرچقدر بیشتر درباره سوابق پزشکی خانواده خود اطلاعات داشته باشید بهتر می‌توانید برای آینده آماده شوید.

قرارهای دوستانه خود را منظم کنید

قرارهای دورهمی و دوستانه در کنار لذات تعامل اجتماعی با نزدیکان، دریافت حمایت روحی و افزایش اعتماد به‌ نفس شما به کاهش سطح استرس و افزایش سلامت بدن کمک می‌کند. بنابراین حتی اگر زندگی بسیار شلوغ شد و حس کردید که در حال فاصله گرفتن از دوستان خود هستید هم به بهانه درگیری در زندگی روزمره ارتباط منظم با دوستان خود را قطع نکنید.

ورزشی را انتخاب کنید که واقعا از آن لذت می‌برید

نیازی به توضیح نیست که ورزش، بخصوص به صورت مستمر و هدف‌مند، می‌تواند در کنار بهبود شرایط جسمی و آمادگی بدنی، بر خلق‌و‌خو، کیفیت خواب شبانه، حفظ وزن مناسب و توده عضلانی و در نهایت روحیه شما هم تاثیر داشته‌باشد؛ اما هیچ‌کس نمی‌تواند چیزی که دوست ندارد را تا آخر عمر ادامه‌دهد. به همین دلیل هم می‌بینیم بسیاری از خانم‌ها بدون آشنایی کافی و سنجیدن علاقمندی خود شروع به فعالیت در یک رشته‌ ورزشی یا تمرین در باشگاه می‌کنند، اما پس از مدتی و بدون رسیدن به نتیجه ملموسی آن را رها می‌کنند. اگر قبل از تصمیم‌گیری وقت کافی برای انتخاب رشته ورزشی مناسبی بگذارید که در کنار تناسب با ویژگی‌های جسمانی شما، از نظر روحی هم با شما سازگار باشد، احتمال بیشتری دارد که در سال‌های آینده هم بتوانید آن را ادامه داده و از مزایای داشتن عادت ورزش Sport Sport مستمر برخوردار شوید.

به صورت منظم به پزشک و دندان‌پزشک مراجعه کنید

حقیقتی که وجود دارد این است که اکثر ما تنها در مواقع بروز مشکل به پزشک مراجعه می‌کنیم و ویزیت منظم عادت بسیار ضروری است که با آن بیگانه‌ایم. برای بیشتر خانم‌ها مراجعه منظم به متخصص زنان تعریف‌شده است، اما پزشک یا دندان‌پزشک تنها در مواقع ضرورت مورد توجه قرار می‌گیرند. بهتر است از سن پایین‌تر عادت کنید به صورت منظم بازدید‌های پزشکی را انجام دهید تا در ادامه هم سابقه پزشکی کامل‌تری داشته باشید و هم در سن بالا مجبور به مراجعه به پزشک نشوید.

پختن چند غذای سالم و خوشمزه رژیمی را یاد بگیرید

تحقیقات نشان داده اگر از غذایی که می‌خورید لذت ببرید، رعایت یک رژیم غذایی سالم – چه برای کاهش وزن باشد، چه برای سلامت عمومی بدن – بسیار راحت‌تر می‌شود. بنابراین منطقی است هرچه زودتر غذاهای سالمی که با ذائقه شما سازگار است و واقعا از خوردن آن لذت می‌برید را پیدا کرده و دست‌به‌کار پختن آن‌ها شوید!

به بدن خود عشق بورزید

به این موضوع توجه کنید که ما حرفی از عشق ورزیدن پس از رسیدن به وزن ایده‌آل یا در صورت داشتن خصوصیات فیزیکی جذاب نزدیم! بلکه تنها به این نکته اشاره می‌کنیم که تصویر ذهنی که شما از خود می‌سازید نقش بسیار پررنگی در سلامت روانی و اعتماد به نفس شما دارد و هرچقدر زودتر عادت کنید که بدن خود را با تمام خوبی‌ها و بدی‌های آن بپذیرید، این تصویر ذهنی مثبت پایدارتر شده و در درازمدت تبدیل به بخشی از شخصیت شما می‌شود. البته این حرف به این معنی نیست که نباید در جهت بهبود سلامت فیزیکی خود تلاشی کنید؛ اما عشق‌ورزیدن به بدنتان، همان‌طور که هست، هنری است که بهتر است هرچه زودتر فرابگیرید.

یک دکتر شخصی داشته‌باشید

این که شما پزشک شخصی داشته‌باشید که در جریان تمام مشکلات جسمی شما باشد، به او اطمینان داشته‌باشید و واقعا حرفش را گوش کنید یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است که حتما به نتیجه می‌رسد. مهم است بدانید جنسیت پزشک شما هیچ نقشی در کیفیت ارتباط شما و دانش وی ندارد و تنها نکته مهم داشتن پزشکی است که با او احساس راحتی کنید و بتوانید درباره تمام مسایل خود صحبت کنید.

این مساله بسیار مهم‌ است، چرا که داشتن اطلاعات درست نقش مهمی در تشخیص و پیش‌گیری از بیماری‌ها دارد و بسیاری از بیماران به دلیل نداشتن ارتباط شخصی و اعتماد قبلی ممکن است تمام آن‌چه لازم است را به پزشکی که برای اولین بار دیده‌اند نگویند.

سیگار را ترک کنید

متاسفانه در سال‌های اخیر تعداد خانم‌هایی که در سنین پایین شروع به مصرف دخانیات می‌کنند افزایش نگران‌کننده‌ای داشته‌است. خطرات فراوان این عادت کشنده برکسی پوشیده نیست و نیازی به تکرار مکررات وجود ندارد. هرچند ترک سیگار سن خاصی ندارد، اما تحقیقات انجام شده در سال 2012 نشان داده زنانی که قبل از رسیدن به 40 سالگی سیگار را ترک می‌کنند نسبت به کسانی که پس از این سن سیگار را ترک می‌کنند به طور میانگین 10 سال بیشتر عمر می‌کنند. جدا از این ترک سیگار باعث افزایش شفافیت و شادابی پوست و پیری دیررس آن می‌شود که در سال‌های آینده در زیبایی و اعتماد به نفس شما تاثیرگذار خواهد‌بود. پس منتظر چه هستید؟ همین امروز شروع کنید!

برچسب ها: سبک زندگی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: